Kundservice
Kontakt
E-post: info@av-cables.se
Mandag till fredag 9.00 - 16.30
Livechat
Livechat syns vanligtvis under våra öppettider
Frågor och svar
Här under hittar du svar på våra kunders vanligaste frågor.
Sändning
-
Hur lång tid tar det innan jag får min beställning?
Beställer du en produkt som finns i lager, från måndag till fredag levererar vi vanligtvis inom 1-2 vardagar.
Vi packar och skickar beställningar under helgen också, men kan inte garantera att leverans sker på helgen i sin tur.
Alla beställningar skickas med Postnord som paket. Paketskåp, ombud eller hemleverans är de alternativen vi erbjuder.
-
Om jag inte är hemma vid tidpunkten för leverans?
Om du inte är hemma vid tidpunkten för leverans och försändelsen inte kan levereras enligt överenskommelse, kommer brevbäraren att ta med försändelsen tillbaka till ditt lokala ombud för avhämtning inom 7 dagar. Du kommer att få besked om detta via sms och vidare information om när och var du kan hämta ditt paket.
-
Leverans till annan adress?
Det kan vara en bra idé att få varan skickad till annan adress om du på förhand vet att du inte kommer att vara hemma. Fyll i den adress du kommer att befinna dig på och välj lämpligt ombud vid beställningen i sin tur. Tänk på att detta kan påverka möjligheten att använda eventuella betalmedel som exempelvis Klarna.
Avbokning och retur
-
Hur skickar jag tillbaka en vara?
Du har hela 60 dagars returrätt förutsatt att varan returneras i originalförpackning och i samma skick som vid köp.
Ångerrätten gäller INTE bruten försegling av: Mobiltelefoner, Surfplattor, Apple Hörlurar, In-ear hörlurar, hygienprodukter, datorprogram/komponenter, tandvårdsprodukter samt hud- och kroppsvårdsprodukter.
Returen skickas till:
Av-Cables Returhantering
Sturkögatan 7
211 24 MalmöGlöm inte att skicka med en kvitto/fakturakopia samt att du skriver ut och fyller i vårt Returformulär
VIKTIGT: Förpacka din retur omsorgsfullt. Oavsett returorsak ska varan packas så att varken varan eller förpackningen kommer till skada. Skicka gärna varan som "rekommenderat paket" och spara spårningsnummer. Du som kund har ansvar för försändelsen tills dess att den når vår returadress. OBS: Varan måste levereras på returadressen eftersom vi ej har möjlighet att hämta ut försändelser hos ombud.
Vid mottagande kommer vi att återbetala köpesumman via samma betalmedel som användes vid köpet. Vanligtvis inom 5-6 arbetsdagar och som mest 14 arbetsdagar om kraven för vår returpolicy är uppfyllda.
Ångerrätten förlorar sin giltighet om man använder varan på ett sätt som tydligt minskar dess försäljningsvärde. Eftersom originalförpackningen i vissa fall utgör en betydande del av varans värde kan det innebära att varan inte anses vara returnerad i samma skick och mängd om originalförpackningen inte följer med.
Returrätten gäller naturligtvis fortfarande för produkter i blisterförpackningar som inte kan öppnas utan att förstöra förpackningen. Varor som returneras utan porto eller med efterkrav kommer att nekas mottagande.
Dessa returregler gäller alla varor som säljs på distans (till privatpersoner) och inte för varor som säljs till företag.
Observera att vi tyvärr inte kan erbjuda detaljhandel direkt från vår företagsadress. Det är därför inte möjligt att hämta eller returnera varor till vår adress.
-
Hur ångrar jag ett köp?
Om du precis har beställt och ångrat ditt köp måste du snarast kontakta oss så att vi hinner makulera din order innan den går vidare för behandling. Om ordern är under behandling kan vi tyvärr inte stoppa den från att skickas tyvärr. Du kan inte ångra köpet genom att vägra ta emot varan utan att först kontakta oss om detta.
-
Hur byter jag en produkt?
Vid retur till oss kommer vi att, om våra returkrav är uppfyllda, krediteras köpesumman tillbaka till samma betalmedel som användes vid beställning. Om du önskar en annan vara eller andra varor, behöver du bara göra en ny beställning i sin tur. Genom att hålla den gamla och nya beställningen separerad säkerställs snabbast möjliga hantering för båda parter.
Ångerrätten förlorar sin giltighet om man använder varan på ett sätt som tydligt minskar dess försäljningsvärde. Eftersom originalförpackningen i vissa fall utgör en betydande del av varans värde kan det innebära att varan inte anses vara returnerad i samma skick och mängd om originalförpackningen inte följer med.
Returrätten gäller naturligtvis fortfarande för produkter i blisterförpackningar som inte kan öppnas utan att förstöra förpackningen. Varor som returneras utan porto eller med efterkrav kommer att nekas mottagande.
Dessa returregler gäller alla varor som säljs på distans (till privatpersoner) och inte för varor som säljs till företag.
Betalning
-
Vilka betalningsalternativ har jag?
Du kan hos Av-Cables.se betala på följande vis:
VISA, VISA Electron, Mastercard, Maestrocard, Klarna, Swish, G Pay och Apple Pay.
Hos Av-Cables.se debiteras ingen kortavgift. När du betalar med kort dras beloppet från ditt konto först när dina varor skickas från oss. Du kommer att få ett kvitto på betalningen tillsammans med dina varor.
-
Kan jag betala mot postförskott?
Tyvärr, vi erbjuder inte betalning mot postförskott.
-
När dras pengarna från mitt konto?
Vi godkänner och bokför betalningen först när paketet har skickats från vårt lager.
-
Mitt betalkort blir nekat?
Det kan finnas flera skäl till att ditt betalkort kan bli nekat. Den vanligaste orsaken är inmatningsfel. Läs noggrant igenom instruktionerna under betalningsprocessen. Om du är osäker kan du kontakta oss på: info@av-cables.se.
-
Är priserna inklusive moms?
Ja, alla priser på Av-Cables.se är inklusive moms.