E-post [email protected]

Mandag till fredag 9.00 - 18.00

Livechat

Livechat syns vanligtvis under våra öppettider

Frågor och svar

Här under hittar du svar på våra kunders vanligaste frågor.

Sändning
  • Vad kostar frakten?

    Fraktpriserna börjar från 29 kr.

    Du kommer att kunna se fraktpriset på vår hemsida så snart du har lagt till en eller flera produker i varukorgen.

  • Hur lång tid tar det innan jag får min beställning?

    Beställer du en produkt som finns i lager, från måndag till fredag levererar vi vanligtvis inom 1-2 vardagar.

    Vi packar och skickar beställningar under helgen också, men kan inte garantera att leverans sker på helgen i sin tur.

    Alla beställningar skickas med Postnord som paket. Paketskåp, ombud eller hemleverans är de alternativen vi erbjuder.

  • Om jag inte är hemma vid tidpunkten för leverans?

    Om du inte är hemma vid tidpunkten för leverans och försändelsen inte kan levereras enligt överenskommelse, kommer brevbäraren att ta med försändelsen tillbaka till ditt lokala ombud för avhämtning inom 7 dagar. Du kommer att få besked om detta via sms och vidare information om när och var du kan hämta ditt paket.

  • Leverans till annan adress?

    Det kan vara en bra idé att få varan skickad till annan adress om du på förhand vet att du inte kommer att vara hemma. Fyll i den adress du kommer att befinna dig på och välj lämpligt ombud vid beställningen i sin tur. Tänk på att detta kan påverka möjligheten att använda eventuella betalmedel som exempelvis Klarna.

Avbokning och retur
  • Hur skickar jag tillbaka en vara?

    Du har hela 60 dagars returrätt förutsatt att varan returneras i originalförpackning och i samma skick som vid köp.

    Ångerrätten gäller INTE bruten försegling av: Mobiltelefoner, Surfplattor, Apple Hörlurar, In-ear hörlurar, hygienprodukter, datorprogram/komponenter, tandvårdsprodukter samt hud- och kroppsvårdsprodukter.

    Returen skickas till:

    Av-Cables Returhantering

    Sturkögatan 7

    211 24 Malmö

    Glöm inte att skicka med en kvitto/fakturakopia samt att du skriver ut och fyller i vårt Returformulär

    VIKTIGT: Förpacka din retur omsorgsfullt. Oavsett returorsak ska varan packas så att varken varan eller förpackningen kommer till skada. Skicka gärna varan som ”rekommenderat paket” och spara spårningsnummer. Du som kund har ansvar för försändelsen tills dess att den når vår returadress. OBS: Varan måste levereras på returadressen eftersom vi ej har möjlighet att hämta ut försändelser hos ombud.

    Vid mottagande kommer vi att återbetala köpesumman via samma betalmedel som användes vid köpet. Vanligtvis inom 5-6 arbetsdagar och som mest 14 arbetsdagar om kraven för vår returpolicy är uppfyllda.

    Ångerrätten förlorar sin giltighet om man använder varan på ett sätt som tydligt minskar dess försäljningsvärde. Eftersom originalförpackningen i vissa fall utgör en betydande del av varans värde kan det innebära att varan inte anses vara returnerad i samma skick och mängd om originalförpackningen inte följer med.

    Returrätten gäller naturligtvis fortfarande för produkter i blisterförpackningar som inte kan öppnas utan att förstöra förpackningen. Varor som returneras utan porto eller med efterkrav kommer att nekas mottagande.

    Dessa returregler gäller alla varor som säljs på distans (till privatpersoner) och inte för varor som säljs till företag.

    Observera att vi tyvärr inte kan erbjuda detaljhandel direkt från vår företagsadress. Det är därför inte möjligt att hämta eller returnera varor till vår adress.

  • Hur ångrar jag ett köp?

    Om du precis har beställt och ångrat ditt köp måste du snarast kontakta oss så att vi hinner makulera din order innan den går vidare för behandling. Om ordern är under behandling kan vi tyvärr inte stoppa den från att skickas tyvärr. Du kan inte ångra köpet genom att vägra ta emot varan utan att först kontakta oss om detta.

  • Hur byter jag en produkt?

    Vid retur till oss kommer vi att, om våra returkrav är uppfyllda, krediteras köpesumman tillbaka till samma betalmedel som användes vid beställning. Om du önskar en annan vara eller andra varor, behöver du bara göra en ny beställning i sin tur. Genom att hålla den gamla och nya beställningen separerad säkerställs snabbast möjliga hantering för båda parter.

    Ångerrätten förlorar sin giltighet om man använder varan på ett sätt som tydligt minskar dess försäljningsvärde. Eftersom originalförpackningen i vissa fall utgör en betydande del av varans värde kan det innebära att varan inte anses vara returnerad i samma skick och mängd om originalförpackningen inte följer med.

    Returrätten gäller naturligtvis fortfarande för produkter i blisterförpackningar som inte kan öppnas utan att förstöra förpackningen. Varor som returneras utan porto eller med efterkrav kommer att nekas mottagande.

    Dessa returregler gäller alla varor som säljs på distans (till privatpersoner) och inte för varor som säljs till företag.

Betalning
  • Vilka betalningsalternativ har jag?

    Du kan hos Av-Cables.se betala på följande vis:

    VISA, VISA Electron, Mastercard, Maestrocard, Klarna, Swish, G Pay och Apple Pay.

    Hos Av-Cables.se debiteras ingen kortavgift. När du betalar med kort dras beloppet från ditt konto först när dina varor skickas från oss. Du kommer att få ett kvitto på betalningen tillsammans med dina varor.

  • Kan jag betala mot postförskott?

    Tyvärr, vi erbjuder inte betalning mot postförskott.

  • När dras pengarna från mitt konto?

    Vi godkänner och bokför betalningen först när paketet har skickats från vårt lager.

  • Mitt betalkort blir nekat?

    Det kan finnas flera skäl till att ditt betalkort kan bli nekat. Den vanligaste orsaken är inmatningsfel. Läs noggrant igenom instruktionerna under betalningsprocessen. Om du är osäker kan du kontakta oss på: [email protected].

  • Är priserna inklusive moms?

    Ja, alla priser på Av-Cables.se är inklusive moms.

Beställa
  • Jag är en ny kund, hur beställer jag?

    Välkommen till Av-Cables.se. Vi erbjuder Sveriges största utbud av kablar och kabeltillbehör. Alla produkter som du hittar på vår webbplats kan köpas online här och nu. Klicka på en vara som du är intresserad av och klicka på knappen "Köp" för att lägga produkten i din varukorg. Du kan lägga till fler varor i varukorgen genom att klicka på knappen "Lägg till mer". När du har hittat alla varor du vill köpa, klickar du på knappen "Beställ" i varukorgen. Därefter fyller du bara i nödvändig information så att vi kan skicka din beställning - ha det så trevligt.

  • Kan jag ändra en genomförd beställning?

    Om du vill göra ändringar i en redan genomförd order, vänligen kontakta oss så snart som möjligt. Så länge ordern inte är under behandling eller är slutförd kan vi ändra adressuppgifter och innehåll i ordern. Om det behöver göras ändringar i orderns innehåll kommer vi dock oftast att behöva annullera hela ordern, varpå du kan lägga en ny order med önskat innehåll på nytt.

  • Kan jag beställa via e-post eller telefon?

    Tyvärr är inte detta möjligt, alla beställningar måste göras genom vår vanliga beställningsprocess på hemsidan. Men du är alltid välkommen att kontakta oss om du har frågor.

  • Kan jag beställa till utlandet?

    Nej, på Av-cables.se kan du endast beställa inom Sverige. För beställningar till Danmark vänligen besök oss på Av-Cables.dk.

  • Tekniska problem med din beställning?

    Om du stöter på tekniska problem med en beställning, vänligen kontakta oss så snart som möjligt. Vår kundservice kommer då att försöka lösa ditt problem så att du kan göra din beställning så snart som möjligt.

Orderstatus
  • Blir jag informerad om leverans?

    Ja, du kommer automatiskt att få en uppdatering om din beställning i form av en leveransbekräftelse till din mail, när ditt paket har skickats från Av-Cables.se. Du kan förvänta dig att få din beställning 1-2 vardagar efter att du fått denna bekräftelse.

  • Kan jag få information om hur jag spårar min beställning?

    Du kommer att få information om hur du spårar din beställning, när din leveransbekräftelse skickas till dig.

  • Har du inte fått din orderbekräftelse?

    Efter att du har lagt din beställning kommer du automatiskt att få en orderbekräftelse via e-post. Denna orderbekräftelse skickas ut några minuter efter din beställning. Om du inte får den kan det bero på ett teknisk fel eller att du har angett en felaktig e-postadress. Om du inte får en orderbekräftelse kan du kontakta oss på: [email protected]. Kom också ihåg att kontrollera om orderbekräftelsen kanske har hamnat fel i ditt e-postprogram, till exempel i skräpposten.

  • Har du inte fått din beställning?

    Om din beställning inte har kommit fram inom 3 arbetsdagar, vänligen kontakta Postnord för att se om de har mer information kring detta. Om paket inte finns att hämta hos ombudet, vänligen kontakta oss så kommer vi att undersöka och spåra leveransen. Detta tar vanligtvis 1-2 arbetsdagar. Om paketen fortfarande inte dyker upp kommer vi att reklamera detta till Postnord som första åtgärd. För att du inte ska behöva vänta längre tid än nödvändigt brukar vi då rekommendera att lägga en ny beställning direkt.

Andra frågor
  • Har ni prisgaranti på era produkter?

    Har ni prisgaranti på era produkter?

    Ja, vi erbjuder prisgaranti på alla våra produkter. På Av-Cables.se strävar vi alltid efter att kunna erbjuda våra kunder det lägsta priset på våra varor. Vi arbetar aktivt med att dagligen uppdatera våra priser för att säkerställa att de alltid är de lägsta på marknaden. Prisgarantin omfattar alla produkter i vårt sortiment och gör att du kan få samma produkt till samma pris hos oss som hos vilken annan återförsäljare som helst.

    Krav för att uppfylla prisgarantin:

    1. Produkten måste vara av samma varumärke och ha samma specifikationer. (För icke-varumärkesprodukter måste produkten bara vara av samma standardkvalitet.)

    2. Priset för produkten inkluderar eventuella fraktkostnader.

    3. Prisgarantin omfattar alla svenska nätbutiker.

    4. Produkten måste finnas i lager hos den aktuella nätbutiken.

    Så här utnyttjar du prisgarantin:

    För att använda prisgarantin beställer du som vanligt och skickar oss en länk via e-post till [email protected] för produkten du har sett hos en annan återförsäljare till ett eventuellt lägre pris tillsammans med ditt ordernummer du fick av oss. Vi justerar sedan priset när ordern genomförs. Om den hänvisade produkten inte uppfyller våra krav för prisgarantin kommer du som kund alltid att bli kontaktad med en förklaring. Om kraven för prisgarantin inte kan uppfyllas skickar vi självklart inte iväg ordern innan du eventuellt har godkänt detta. Prisgarantin gäller även 30 dagar efter att du har genomfört ordern hos oss.

  • Vem säljer ni till?

    På Av-Cables.se säljer vi till både privatkunder och företagskunder.

  • Kan man ringa till Av-Cables.se?

    Nej, du når oss enklast via vår chatt på hemsidan, eller direkt på [email protected].

Defekter
  • Vad gör jag om min leverans är ofullständig?

    Om du får ett paket som inte innehåller det du har beställt, eller om det saknas några varor, ber vi dig att kontakta oss omedelbart. Vi kommer då snarast möjligt att undersöka samt återkoppla med ett förslag på lösning.

  • Om jag inte är nöjd med den vara jag har fått, vad gör jag?

    Om du inte är nöjd med den/dem beställda varor du har fått, behöver du bara kontakta vår kundservice så snart som möjligt. Vi kommer då att hitta en lösning för att du ska bli nöjd.